maanantai 1. elokuuta 2011

matkapäivät 3&4

Maanantai-aamuna herättiin aikasin sillä meidän tilaaman skoban oli määrä saapua 9 paikkeilla hotellin eteen. Homma näytti aluksi hyvältä - menopeli oli paikan päällä ja omistaja valmiina papereiden kanssa mutta kun meidän ajokortit sitten tarkistettiin tulikin ilmi että pyytämämme vempele oli liian tuhtia kamaa meidän käytettäväks. Matkaopas oli vahingossa sanonut että tämä isompi vekotin kävisi meidän ajokorteillamme mutta eipä se sitten niin ollutkaan joten skoban vuokraaja joutui lähteä hakemaan vähemmän tehokkaan pyörän. Puoli yhdentoista nurkilla saatiinkin puhelu huoneeseemme että nyt pitäs olla oikeanlainen kaveri meitä oottamassa ja 25 eugeron myötä meillä oli skoba päiväksi.

Kun kamppeet oli pakattu ja skoba tankattu lähdettiin nokka kohti viereisiä kyliä ja määränpääksi päätyikin hieman isompi kaupunki, Platanias. Paettiin keskipäivän kuumuutta rantsulle jossa kärvisteltiin pari tuntia. Mulle tapahtu heti sellanen haaveri että kun olin uimaan lähdössä heti ensimmäinen aalto heitti mut kumoon ja siinä sitten räpiköitiin kirjaimellisesti kuin kala kuivalla maalla. Saatiin kyllä hyvät naurut.

Kun koitti se hetki kun me näytettiin pikemminkin keitetyiltä ravuilta kuin ihmisiltä, päätimme jättää rantsun taaksemme ja lähteä metsästämään jotain safkapaikkaa. Oton pizzan ja meitsin munakkaan jälkeen oli masut niin sopivasti täynnä että oli aika lähteä päivän ostoskierrokselle. Siinä sitten koluttiin läpi jokaikinen pikkukauppa ja mun hermot joutuivat taas suurelle koetukselle - nimittäin oton shoppailuille. Ottokun ei oo hirveen hyvä päättämään ostoksistaan ja siinä sitten mentiin eestaas samoja kauppoja kunnes lopputulos syntyi. Tyytyväisin mielin ja kipein jaloin palattiin meidän skootterille.

Ylivoimasesti makein juttu tossa skootterin vuokraamisessa oli noi siistit kypärät jotka tuli kaupan mukana. Kreikassa kun on kypäräpakko, jota varmaan yksi sadasta noudatti, joten saatiin hieno tilaisuus käyttää noita hienoja kypäriä. Ajettiin plataniaksesta takasin hotellille jonne jätettiin sen päivän ostokset. Meiän skoban vuokra-aikaa oli jälellä vielä kolmisen tuntia joten päätettiin ottaa ilo siitä irti ja lähdettiin taas ajamaan. Päädyttiin vahingossa Hanian keskustaan josta jonnekkin vuorille ja sieltä sitten löysimme ihme ja kumma takaisin hotellille mutta ei meidän retki vielä päättynyt. Ajettiin pikkuteitä, ohitettiin vuohilauma ja päädyttiin loppujen lopuks aivan ihanaan paikkaan järven tuntumassa. Päätin jo että täällä mä pidän sitten mun tulevat häät, niin hieno paikka kun oli!

Ilta päättyi perinteisesti ruokailun merkeissä Farmer's House nimisessä tavernassa. Ruoka oli suuri pettymys mutta kaupan päälle tullut tequilapullo tasotti tilanteen. Miltei kaikissa tavernoissa joissa käytiin talo tarjosi ruuan päätteeksi lautasellisen hedelmiä ja sitten tavernan mukaan joko shotin tai pienen pullon tequilaa. Ihmeellisiä noi kreikkalaiset.

Tiistai alkoi ihmeellä - otto kävi leikkauttamassa hiukset. Tai itse asiassa ei tuo hiusten leikkaaminen ole ihme, vaan se että takatukka lähti! Päivä jota olin odottanut ties kuinka kauan koitti vihdoinkin ja kahdellatoista eurolla päästiin siitä riesasta eroon. Aamupäivä vietettiin altailla rennosti aurinkoa ottaen. 4 maissa hypättiinkin bussiin ja matka kohti Haniaa sai alkunsa.

Haniassa me viihdyttiin sitten puoleen yöhön asti. Kierreltiin paikkoja, shoppailtiin ja syötiin hyvin. Pientä hässäkkää oli ravintolaillallisen maksamisen kanssa mutta loppujen lopuksi homma hoitui hyvin ja saatiin parit coctailit kaupan päälle. Huomatkaa muuten toi oton olut! Voisittepa kuvitella meidän ilmeet kun ne kanto ton pöytään, ei me kuviteltu että iso olut olisi oikeasti noin iso..

1. voi vitsi teillä on ollu kivan näköstä ja reissu oli varmasti muksa! :)

2. Höpsistä, takatukathan on just ihania eikä mitään riesoja ;D! Upeita kuvia ja aivan ihanan näkönen paikka :D